nedelja, 31. marec 2013

Nick Cave - Ko je oslica zagledala angela



To, da gospod Nick Cave rije po stranpoteh psihe v svoji glasbi, je obče znano. To, da je izlil te zadeve v knjigo, pa malo manj.

Že prvi paradoks je, da knjigo pripoveduje nemi Evkrid. Pravzaprav je ne pripoveduje, pripovedovalec vidi direkt v njegovo zmedeno možganovje, ki je že pred rojstvom dobilo konkretno dozo alkohola od matere preko popkovnice. Redneckovsko vzdušje odmaknjene doline ameriškega juga, kjer so hinavščina, fanatizem, tortura, obsedenost, bestialnost in druge odklonskosti vsakdanja praksa, umirja le -skoraj- neskončna vera glavnega (anti)junaka.


Presunljivo. Primerno za dramsko uprizoritev.


Mz 4,31:

Tedaj je GOSPOD odprl Bileámu oči, da je videl GOSPODOVEGA angela, kako stoji na poti z golim mečem v roki. Pokleknil je in se priklonil z obrazom do tal. 32 In GOSPODOV angel mu je rekel: »Zakaj si oslico že trikrat pretepel? Glej, prišel sem kot nasprotnik, kajti lahkomiselno
si krenil na pot pred menoj. 33 Oslica me je videla in se je že trikrat umaknila pred menoj. Če se mi ne bi umaknila, bi tebe pri priči ubil, njo pa pustil živeti.« 34 Bileám je rekel GOSPODOVEMU angelu: »Grešil sem, ker nisem spoznal, da mi na poti stojiš nasproti. Zdaj pa, če je to slabo v tvojih očeh, se bom vrnil.« 35 GOSPODOV angel je rekel Bileámu: »Le pojdi z možmi! Toda govôri samo tisto, kar ti bom rekel!« In Bileám je šel z Balákovimi knezi.

Ni komentarjev:

Objavite komentar